31 August 2012

Kisah raya.

Setelah sekian lama tinggal blog dibiar bersawang (sawang dalam imaginasi), aku kembali. Kahkah intro tak berapa nak gah. Tak terlambat lagi rasanya nak ucap selamat hari raya, mohon maaf zahir dan batin.

Raya aku boleh dikata meriah. Lah sangat. Raya pertama, berjubah hitam. Berselendang ungu. Dah macam ghupe gadis melayu terakhir tauuu. Kami beraya dekat Kelantan. Aku biar gambar yang berkata-kata dan sedikit caption.

(jangan tanya kenapa ada slipper dalam pegangan tangan aku)

(sang adik dan sang along tua)

(sang adik dan sang along tua versi dua) 


 (berphotoshot dekat landasan kereta api depan rumah atuk dan nenek. matahari atas kepala je wa cakap lu. kebetulan masa nak photoshoot tu kereta api datang. hape lagi, redah rumput tinggi-tinggi, posing sana sini)


(muaz adini amer)

(adhwa/abang kedua/photographer)

Dah selesai raya dekat Kelantan, pulang Terengganu. Sebenarnya dari KL kitorang ke Terengganu terus. Raya pertama pi raya Kelantan sekejap. Ziarah kubur arwah atuk dan nenek. 

Raya kedua. Duduk rumah maklong tolong apa yang patut untuk persiapan hari raya ketiga. Kak muni menikah. 

(encik sohaimi yang awesome dan anak perempuannya yang comel kahkah)
(along, adik dok busy main psvita huh)

(kucing versi chihuahua)

(rabbit ni comel gila ok ahhh. haha keterlaluan. sekor pakai eyeliner, sekor biasa-biasa)


(muka atas tahan gelak. muka bawah dah gelak. pekah?)

Banyak lagi gambar sebenarnya. Pening, dalam dilema, konpius, taktahu nak pilih yang mana. Tataplah gambar-gambar yang dah disajikan ni lulz. Cerita raya ketiga dan keempat sambung post lain. Seghious aku cakap, ghindu gila masa raya pertama woi sobs sobs. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment